JAK W 3 DNI OCZYŚCIĆ CIAŁO Z CUKRU, POPRAWIĆ ZDROWIE I STRACIĆ NA WADZE

JAK W 3 DNI OCZYŚCIĆ CIAŁO Z CUKRU, POPRAWIĆ ZDROWIE I STRACIĆ NA WADZE

Naukowcy nie mają wątpliwości, że to cukier należy winić za przynajmniej połowę wszystkich problemów z otyłością. To właśnie ta substancja odpowiada też za drastyczny wzrost ryzyka wystąpienia cukrzycy typu 2 oraz problemów z układem sercowo-naczyniowym.

Nadmierne spożywanie cukru może objawiać się częstszymi przeziębieniami, zwiększoną aktywnością pojawiającą się naprzemian z okresami apatii, może powodować występowanie infekcji drożdżakowych oraz depresji i przypadków wahania nastroju. Nadmiar cukru łączy się z chorobami nowotworowymi, chorobami serca oraz chorobami nerek. 

 
Nie jest prawdą, że napoje, soki, płatki śniadaniowe czy nawet jogurty owocowe, w których pojawia się dodatkowy cukier, są dla nas zdrowe. Cukry same w sobie nie są problemem, ale cukier, który podawany nam jest w produktach wysoko przetworzonych, to substancja wyraźnie inna od cukru ze świeżych warzyw czy owoców, a nawet z nabiału. Nadliczbowa ilość cukru wchodzi w negatywne reakcje z bakteriami żyjącymi w naszym okładzie pokarmowym, niszczy pożyteczną florę jelit, podnosi stężenie glukozy w naszej krwi i stymuluje odkładanie się tkanki tłuszczowej zwłaszcza w okolicach brzucha i bioder. Szkodliwego dla nas cukru jest cała masa we wszystkich wysoko przetworzonych produktach, ale także nawet w jedzeniu dla niemowląt. Wszędobylskość cukru sprawia, że przyjmujemy ogromne ilości, a nasze ciało z czasem uczy się go absorbować coraz skuteczniej, co jeszcze powiększa jego dawki. 
    
Ogromnym problemem w przypadku cukru jest to, że nasz organizm się do niego przyzwyczaja i zaczynamy odczuwać potrzebę dostarczania go w coraz większych ilościach. Uzależniamy się i jeśli próbujemy z nim walczyć, zaczynamy odczuwać prawdziwe fizjologiczne skutki odstawienia. Nasz mózg zostaje przeprogramowany i nie chce na powrót wrócić do normalnego trybu, ale jest to możliwe. Według badań, okres około dwóch tygodni bez cukru to czas wystarczający na wyraźne zmniejszenie naszego uzależnienia od słodkiej trucizny.

Walkę z cukrem można podjąć w oparciu o dietę, której wycinek prezentujemy poniżej:

Dzień 1

  • Śniadanie: 3 gotowane jajka lub szklanka płatków owsianych z orzechami (lub migdałami)
  • Drugie śniadanie: mała miseczka mieszanych orzechów
  • Obiad: pierś z kurczaka z warzywami, buraki, fasola i rzepa
  • Kolacja: łosoś i gotowanymi na parze brokułami i pieczarkami
  • W ciągu dnia wypij też przynajmniej 2 litry wody.

Dzień 2

  • Śniadanie: jajecznica z 3 jajek ze szpinakiem lub brokułami
  • Drugie śniadanie: mała miseczka mieszanych orzechów
  • Obiad: sałatka z kapusty z marchewką, oliwą, solą, sokiem z cytryny, pietruszką i żółtą papryką i octem jabłkowym
  • Kolacja: pieczony dorsz z brukselkami z rusztu i rzepą lub gotowane na parze warzywa z fasolą
  • W ciągu dnia wypij też przynajmniej 2 litry wody.

Dzień 3

  • Śniadanie: jajecznica z 3 jajek z krewetkami i orzechami włoskimi z sałatką z rzodkiewek
  • Drugie śniadanie: mała miseczka mieszanych orzechów
  • Obiad: pieczony kurczak z oliwkami, tymiankiem i cebulą
  • Kolacja: ciemny ryż z pomidorami, pieczarkami i bazylią lub mięso w sosie grzybowym z czosnkiem, selerem, cebulą, marchewką i tymiankiem
  • W ciągu dnia wypij też przynajmniej 2 litry wody.

Taka dieta pozwoli nam już po około 2 tygodniach poczuć się inaczej, ale w celu prawidłowego oderwania się od cukru, trzeba wytrzymać ją dłużej, najlepiej około 2 miesiące. W tym czasie nie można sobie robić przerw czy dni na oszukiwanie. Ważne jest, by w tym czasie rezygnować z wszystkich zbędnych, a dodatkowo słodzonych produktów, takich jak napoje gazowane z cukrem, ale też chociażby słodzona kawa. Z czasem przestanie być to wielkim problemem, ponieważ w naturalnych warunkach organizm nie wymaga od nas dostaw cukru i po prostu musi sobie przypomnieć, jak wygląda normalność.

Twoje ciało będzie czuło się lżejsze i czystsze, a umysł będzie bystrzejszy. Po doświadczeniu takich zmian, gwarantujemy, że nigdy już nie wrócisz do starych nawyków!

Źródło: fitnessandpower.com

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nasz fanpage!

Komentarze